Celem publikacji jest wspomaganie działań pedagogów, w szczególności nauczycielek edukacji przedszkolnej, w planowaniu sytuacji sprzyjających podejmowaniu przez dziecko aktywności twórczej oraz wskazanie dróg ułatwiających dostrzeganie i wyzwalanie postaw twórczych i ukrytego potencjału dziecka. Tekst ten może być inspiracją dla wszystkich, którzy chcieliby poszerzać wiedzę na temat nowych sposobów stymulowania twórczych postaw dzieci i przygotowywaniu dzieci do twórczego stylu życia.
Spis treści
Część I
- Wprowadzenie
- Twórczy potencjał przedszkolaka
- Jak stymulować twórczość dziecka w przedszkolu?>
- Dodawanie i odejmowanie w tworzeniu
- Twórczy nauczyciel wychowuje twórcze dziecko
Część II
- Podstawowe procesy twórczego myślenia
- Dedukcja
- Kojarzenie
- Abstrahowanie
- Transformowanie
Do pobrania
Nigdy nie jest "za wcześnie" - część I (PDF - 240 KB)
Nigdy nie jest "za wcześnie" - część II (PDF- 157 KB)
Do góry Wstecz |